کمک مالی یک هنرمند برای برگزاری جشنواره/ اهدای «نشان صلح» لغو شد

به نقل از سایت اخبار موسیقی :    

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین جشنواره بین‌المللی «هنر برای صلح» عصر جمعه ۲۳ شهریورماه با حضور هنرمندان عرصه تجسمی در گالری پردیس سینمایی ملت افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم که با تاخیر آغاز شد، فریدون فربود دبیر جشنواره در سخنانی با انتقاد از حضور نیافتن مدیران دولتی در افتتاحیه جشنواره «هنر برای صلح» گفت: استقبال هنرمندان در دوره ششم جشنواره خیلی خوب بوده است و از سفارت اتریش و سفارت ژاپن نیز مهمان داشتیم که خوشحال کننده بود.

وی که در نشست خبری ششمین جشنواره «هنر برای صلح» در مورد خلف وعده یک بانک خصوصی سخن گفته بود، در افتتاحیه نیز بیان کرد: بانک مزبور هنوز به وعده خود عمل نکرده است و با گذشت چندین ماه از آغاز مذاکره با بخش های بازارافزایی و بازاریابی این بانک، ما را معطل نگاه داشتند و بعد از مدتی برای پرداخت از ما فاکتور خواستند!

فربود با بیان اینکه این اقدام بانک همه برنامه های جشنواره «هنر برای صلح» را تحت الشعاع قرار داد، اظهار کرد: قرار بود ۱۵ هنرمند خارجی در این جشنواره حضور داشته باشند که تنها ۲ نفر از آنها آمدند همچنین قرار بود مراسم اهدای نشان صلح را در جریان جشنواره ششم داشته باشیم که برپایی آن لغو شد زیرا برگزاری آن منوط به حضور اسپانسر بود.

وی با ابراز خوشحالی از برگزاری ششمین جشنواره بین المللی «هنور برای صلح» افزود: تشکر ویژه ای از موسسه رهنما دارم که تمامی کارهای چاپی جشنواره را تقبل کرد و ما را از این بحران نجات داد.

دبیر جشنواره «هنر برای صلح» با تاکید بر موضوع محیط زیست گفت: به دلیل تمرکز جشنواره ششم بر موضوع محیط زیست، امسال کتاب جشنواره را چاپ نکردیم و به صورت QR code روی سایت جشنواره به نشانی www.artforpeacefestival.com قرار دادیم که قابل دسترس است.

وی با اشاره به اینکه این دوره جشنواره «هنر برای صلح» با کمک مالی یک هنرمند برگزار شده است، بیان کرد: خیلی دردآور است که علیرغم اینکه همه ادعای صلح دارند، اما یک هنرمند به برگزاری جشنواره کمک کرده‌است. همچنین حسین محجوبی که در این جشنواره با یک اثر حاضر است، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان از فروش این اثر را به جشنواره اهدا کرده است.

حسین محجوبی نیز در این مراسم با ابراز خوشحالی از حضور در جشنواره «هنر برای صلح» گفت: این جشنواره با انسان، طبیعت و محیط زیست سروکار دارد و به محیط زیست احترام می‌گذارد و خوشحالم که در آن حضور دارم.

سهراب فتوحی رییس انجمن دوستی ایران و فرانسه نیز در سخنانی با اشاره به تاثیرگذاری هنر در رسیدن به صلح جهانی بیان کرد: در دنیای امروز فضای مجازی جایگزین فرهنگ کهن شده است، اما با این حال هنرمندان سعی می کنند با خلق آثاری در حوزه صلح دنیا را جای امن تری برای زندگی کنند.

وی در واکنش به سخنان فریدون فربود گفت: بخش های فرهنگی انجمن‌های دوستی، پیام آور صلح و مشابه نسیمی هستند که این پیام را جابجا می‌کنند. انجمن دوستی ایران و فرانسه با توجه به موقعیتش می‌تواند به عنوان حامی معنوی جشنواره فعالیت کند.

در ادامه الکساندر ریگر رایزن فرهنگی سفارت اتریش در ایران نیز ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری چنین جشنواره ای در ایران، ابراز امیدواری کرد که تلاش جشنواره «هنر برای صلح» در حوزه صلح برای کودکان و محیط زیست به نتیجه مطلوب برسد.

در پایان، نایب رییس انجمن های دوستی ایران به فریدون فربود برای سال‌ها فعالیت در زمینه برپایی جشنواره «هنر برای صلح» لوح تقدیر اهدا کرد.

به گزارش مهر، در افتتاحیه ششمین جشنواره «هنر برای صلح» که عصر جمعه ۲۳ شهریورماه در گالری پردیس ملت برگزار شد، حسین محجوبی، کامبیز درمبخش، محمد فرنود، مجید سعیدی، سعید محجوبی، افشین شاهرودی، بهزاد شیشه گران، قدرت الله عاقلی و بهنام کامرانی حضور داشتند.

برچسب ها:

اخبار موسیقی

175
0 0