«نشان لاله» با تاکید بر پژوهش هنر کلید خورد/ تبدیل موقعیت به فرصت

به نقل از سایت اخبار موسیقی :    

محسن سلیمانی هنرمند طراح گرافیک و قائم مقام انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در گفتگو با خبرنگار مهر، قرنطینه و شیوع بیماری کرونا را فرصتی پیش رو برای هنرمندان خواند و بیان کرد: در شرایطی که جامعه با سختی روبرو است، فکر کردیم باید موقعیت‌ها را به فرصت تبدیل کرد به همین دلیل رویدادی با عنوان «نشان لاله» طراحی کردیم و فعالیت‌هایمان نیز با مرکزیت گالری لاله انجام می‌شود که تا پیش از این محلی برای نمایش آثار هنرمندان تجسمی بود.

وی در این باره توضیح داد: از آنجایی که دیگر همانند قبل نمی‌توانیم دورهم جمع شویم و نمایشگاه‌های گروهی را مثل قبل برگزار کرد و زیر یک سقف همه کنار هم باشیم، در «نشان لاله» تمرکزمان را روی پژوهش گذاشتیم. همان طور که اساتید هنری در خانه و خلوت خود در حال انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و علمی هستند و آنها را در کلاس‌های مجازی به دانشجویان ارائه می‌دهند، ما از هنرمندان درخواست داریم در این موقعیت، پژوهش‌های خود را در قالب «نشان لاله» برای ما ارسال کنند. این جریان از هفته گذشته با «کتیبه‌های نستعلیق تهران» کلید خورد.

سلیمانی درباره چگونگی ارسال پژوهش و اثر برای «نشان لاله» گفت: از راه‌های ارتباطی هنرمندان با «نشان لاله» سایت رسمی گالری لاله و صفحه اینستاگرام (lalehgallery@) است. هنرمندان می‌توانند آثار و اطلاعات خود درباره یک اثر را در سایت بارگذاری کنند و همچنین اطلاعات جامع و تکمیلی درباره این نشان هفته به هفته در صفحه اینستاگرام اطلاع‌رسانی خواهد شد. همچنین آثاری که برخی هنرمندان درباره آنها پژوهشی انجام داده‌اند، در صفحه اینستاگرام به نمایش گذاشته شده است که از جمله آنها می‌توان به «کتیبه‌های نستعلیق تهران» اثر کیانوش معتقدی که به بررسی کتیبه‌های سردر باغ ملّی، کتیبه‌های مسجد مدرسه سپهسالار، عمارت مسعودیه، کاخ گلستان و کتیبه‌های عمارت باغ نگارستان می‌پردازد، اشاره کرد.

وی از هنرمندان و فعالان عرصه پژوهش هنر درخواست همراهی کرد و افزود: اگر دوستان در این زمینه نظر و دیدگاهی دارند، با ما در ارتباط باشند و ما پذیرای دیدگاه‌های آنها هستیم تا بتوانیم این نشان را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.

این هنرمند طراح گرافیک در پایان برگزاری نمایشگاه‌های مجازی را از طریق «نشان لاله» میسر دانست و گفت: همچنین نشست‌ها، کارگاه‌ها و گفتگوها حول «نشان لاله» را نیز از طریق فضای مجازی برگزار خواهیم کرد. گفتگوها درباره این نشان تحت عنوان گفتگوهای پنج دقیقه‌ای آماده کردیم که در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می‌شوند. نشست‌ها و کارگاه‌ها نیز در قالب ویدئویی هنگام کارِ هنرمندان و نمایش شیوه کاری‌شان در آتلیه‌هایشان خواهد بود که به اشتراک گذاشته می‌شود.

برچسب ها:

اخبار موسیقی

131
0 0