به نقل از سایت اخبار موسیقی : به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کمیته ارتباطات و فضای مجازی دهه کرامت، مجید اخشابی خواننده موسیقی پاپ کشورمان که طی سالهای اخیر آثار متعددی را در تجلیل و بزرگداشت مقام والای امام هشتم تولید کرده، با اشاره به نامگذاری فرخندهی سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به عنوان دهه کرامت، گفت: این نامگذاری مبارکی به شمار میرود و چندین سال است که این دهه تبدیل به ایام ارزشمندی شده و از سوی دیگر فاصله میان این دو ولادت، ایامی را ذیل بزرگداشت دهه کرامت رقم زده که منشأ و بهانهای برای شادمانی، دوستی و اشاعه کرامت و همدلی و همراهی ما پیروان حضرت است.
این خواننده ادامه داد: من هم مثل همه دلبسته و دل سپرده حضرت رضا (ع) هستم و تلاش کردم که آثار ناقابلی را هرساله تقدیم به آستان حضرت کنم و خدا را شاکرم که در این تلاشها آثار ماندگاری هم رقم خورده شدند. امیدوارم تا وقتی که توفیق دارم برای ایشان بخوانم.
اخشابی افزود: از سال ۱۳۸۸ یعنی همان سالی که ولادت حضرت مصادف با تاریخ ۱۳۸۸/۰۸/۰۸ بود نذر دارم تا هرسال برای ولادت حضرت رضا (ع) یک قطعه بخوانم و تقدیم کنم. امسال هم انشاالله این نذر را ادا میکنم و اثر در حال آماده شدن است. البته امسال به واسطه اتفاقاتی که به خاطر کرونا افتاد کمی از برنامه عقب هستیم اما سعی میکنیم حتماً تا روز ولادت کار آماده شود.
وی در معرفی اثر تازه خود اظهار کرد: شعر این اثر از زنده یاد اسحاق انور و آهنگسازی و خوانندگی آن به عهده خودم است. شیوه انتشار کار هم به این صورت است که یا رسانه کار را پخش میکند یا از طریق فضای مجازی منتشر و فراگیر شده است. البته بسیار هم پیش آمده است که آستان قدس رضوی و بنیاد آفرینشهای هنری پیش قدم شدند و اثر را منتشر کردند.
این خواننده در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: ما باید از همه ظرفیتهای موجود برای فرهنگ سازی استفاده کنیم. موسیقی یکی از ابزارهای قدرتمند است و تأثیرگذاری زیادی دارد. بنابراین وقتی از این ابزار استفاده میشود با سرعت و تأثیرگذاری بیشتری پیام و مفاهیم انتقال داده میشود. به عقیده من آثاری که برای ایامی نظیر دهه کرامت ساخته میشود اگر با خلوص نیت باشند، معمولاً به برکت آن همام ماندگار میشود و مجوز ماندگاری را از صاحبانش میگیرند. بنابراین چنین فعالیتهای فرهنگی میتواند بسیار پرنفوذ باشد و یکی از بهترین روشهای ارتباط با مخاطب است.