دلیل برپایی بی‌ینال مجسمه‌سازی در باغ کتاب اعلام شد/ ترافیک مخاطب

به نقل از سایت اخبار موسیقی :    

محمود بخشی دبیر هشتمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران درباره ارزیابی باغ کتاب تهران برای برگزاری دوسالانه هشتم به خبرنگار مهر گفت: دوشنبه هفته گذشته ۲۲ مهرماه جلسه‌ای با حضور تعدادی از اعضای هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران، تیم معماری و گرافیک محیطی دوسالانه و تعدادی از هنرمندان برای بازدید از باغ کتاب تهران و برگزاری نشستی برای آشنایی مکان هشتمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران داشتیم. همچنین در این بازدید امکانات فضا جهت جانمایی آثار دوسالانه مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته وی، امین بداغی و لاله پوریانی به عنوان گروه معماری دوسالانه هشتم روی صحنه آمدند و درباره فضای باغ کتاب صحبت کردند و در ادامه این جلسه به کلیات هشتمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران شامل شرایط و زمان اندک فراخوان پرداخته شد.

بخشی تاکید کرد: برای تعیین باغ کتاب به منظور محل برگزاری دوسالانه، پارامترهای مختلفی را در نظر گرفتیم و با دوستان بسیاری مشورت کردیم؛ مهمترین ویژگی برای انتخاب باغ کتاب این بود که فضای دیگری که هم مرکزیت شهری داشته باشد و هم بتواند در تعامل با فضای هنر قرار بگیرد در اختیار نداشتیم و تصمیم گرفتیم به جای فضای نمایشگاه بین‌المللی تهران، باغ کتاب انتخاب شود.

وی توضیح داد: کارکرد فرهنگی تپه‌های عباس آباد تهران به گونه‌ای است که نوعی ترافیک فرهنگی هنری ایجاد کرده است. به این معنی که وجود کتابخانه ملی ایران، باغ کتاب و موزه دفاع مقدس، ترافیکی از مخاطبان فرهنگ و هنر را در این فضا شکل داده است که دلیل اصلی ما برای انتخاب این فضا برای برپایی دوسالانه هشتم بود. همچنین معاصر بودن معماری این فضا و اینکه فضایی معاصر را درون و برون خودش شکل داده، دیگر دلیل ما برای انتخاب بود.

دبیر هشتمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران بیان کرد: من فکر می‌کنم آن چیزی که ما می‌خواستیم برای اینکه دوسالانه‌ای به روز و با نگاه به آینده داشته باشیم، در فضای فرهنگی هنری تپه‌های عباس آباد تحقق پیدا می‌کند و این فضا توانست بالاترین نمره را در بین انتخاب‌های ما به دست آورد.

وی تصریح کرد: از طرفی، برگزاری دوسالانه در باغ کتاب، یک تجربه به حساب می‌آید تا دوسالانه مجسمه‌سازی در مراحل بعدی به فضای عمومی وارد شود و به نوعی شاید پاسخگوی نگره‌ای از هنر باشد که می‌خواهد از فضای موزه‌ای و نمایشگاهی گالری‌ها خارج شود و وارد فضاهای عمومی یا روزمره‌تر شود.

بخشی در پایان گفت: ما همچنین باید زمینه را برای آثاری که هنرمندان آنها ترجیح می‌دهند در محیط خلوت‌تری اجرا شوند، فراهم کنیم و امیدواریم بتوانیم در باغ موزه دفاع مقدس که فضاهای بسته بهتری وجود و شباهت بیشتری به گالری دارد، استفاده کنیم و در این زمینه در حال مذاکره هستیم.

هشتمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران به همت انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، به شکل غیر رقابتی از اسفند ۱۳۹۸ تا اردیبهشت ۱۳۹۹ در باغ کتاب تهران برگزار می شود.

برچسب ها:

اخبار موسیقی

138
0 0